Kuru İğne Tedavisi

Kuru İğne

BU SAYFA SADECE BİLGİ VERMEK İÇİNDİR.

Kuru iğne tedavisi (KİT) kas ve iskelet sistemimizdeki ağrılı kas spazmlarını çok etkili ve son derece hızlı bir şekilde çözen güvenilir bir yöntemdir.

Kas ve iskelet sistemindeki birçok ağrılı olayın nedeni stres, zorlama, fıtık, vb.. gibi ağrılı hastalıklar nedenlerle kasılmış ve kısalmış kaslardır. Spazm haline geçerek sertleşmiş olan kaslar ciddi bir ağrıya neden olur. Ağrı yeniden spazmı doğurur. Tedavi edilmediğinde giderek artan ”spazm ve ağrı kısır döngüsü” hastayı kilitler, hareketlerde esneklik kaybına, ağrılı tutukluklara yol açar. En önemli ve rahatsız edici sonuçlardan birisi de kısalmış ve gergin kasların içinde tetik nokta adı verilen ve halk arasında kulunç diye bilinen ağrılı sertliklerin gelişmesidir.

Genellikle hastalar (hatta bazen hekimler bile) bu gidişatı basit bir kas ağrısı gibi yorumlayıp uzun süre geçiştirmeye çalışırlar, ya da kas gevşetici ilaçlarla çözüm ararlar, sorun giderilmezse yaşam kalitesi belirgin şekilde düşer. Bu duruma gelmiş hastalardan tipik olarak “gezmediğim hastane, branş, doktor kalmadı,bir türlü düzelemedim” yakınmasını çok duyarız.

KİT tüm bu ağrılı durumları hemen hiçbir yan etki görülmeden, güvenilir ve son derece hızlı bir şekilde gideren bir yöntemdir. Çok ince iğneler tecrübeli hekim tarafından sorunlu bölgelere usulüne göre batırılır ve çıkartılır, hasta işlem sırasında en fazla bir sivrisinek ısırığı kadar ağrı hisseder, birkaç dakika içinde ağrı ve spazm sona erer, hasta hızla rahatlar.

Başarı oranı tek seansta bile %90 ları bulmaktadır.